نمایش تبلیغات روی نقشه







امروز : 2092
دیروز : 2917
هفته گذشته : 16212
ماه : 68946
کل بازدید : 1626192
کاربران آنلاین : 7
ورودی گوگل : 1566

rss

بخش مقالات
عنوان مقاله : آشنایی با Structured Data Markup Helper
به تازگی گوگل ابزاری به نام Structured Data Markup Helper ارائه کرده است که کاربران با استفاده از آن می توانند داده های ساخت یافته را به وب سایت های خود اضافه کنند.
 
در این نوشتار بنا دارم طرز کار این ابزار و برخی ویژگی های آن را تشریح کنم.
 
داده ساخت یافته یعنی چه؟
 
جستجوگرهای اینترنتی برای شناسایی و خواندن محتواهای وب سایت ها با مشکلاتی روبرو هستند.
 
این موتورهای جستجو بر اساس کلمات کلیدی کار می کنند و باید از میلیون ها و بلکه میلیاردها صفحه اینترنتی، اطلاعات مورد نظر کاربران را شناسایی و استخراج نمایند.
 
از سوی دیگر برخی عناصر و بخش های صفحه که ممکن است برای انسان ها منطقی، ساده و پیش پاافتاده تلقی شود، برای این جستجوگرها گیج کننده و مشکل ساز است.
 
استفاده از «داده ساخت یافته» یا «داده دارای ساخت» (Structured Data) در وب سایت ها، به موتورهای جستجو کمک می کند که مفاهیم مندرج در سایت ها را بهتر و سریع تر درک کنند.
 
جستجوگرهای اینترنتی می توانند این نوع داده را برای تولید Rich Snippetها (قطعات کوچکی از اطلاعات که در صفحه پاسخ جستجو به نمایش در می آید) به کار گیرند.
 
گاهی اوقات برخی Rich Snippetها به صورت رتبه بندی ستاره ای، تعداد نقدها (reviews thumbnailها و تصاویر نویسنده نمود می یابد.
  www.ParsCms.com
 
داده های ساخت یافته یک سری اطلاعات اضافی – و البته معتبر – فراهم می آورد که می توان آن را به HTML markup یک صفحه افزود.
 
سه نوع داده ساخت یافته وجود دارد که عبارتند از: ریزداده (Microdata)، ریزقالب یا میکروفرمتز (Microformats) و RDFa.
 
آشنایی مقدماتی
 
اجازه دهید برای آشنایی با مراحل کار و نحوه عملکرد Structured Data Markup Helper، یک داده ساخت یافته را به طور عملی به یک وب سایت اضافه کنیم.
 
پیشتر متذکر می شوم که این ابزار را می توانید از آدرس www.google.com/webmasters/markup-helper و یا با مراجعه به بخش Google Webmaster Tools ذیل Other Resources و انتخاب Structured Data Markup Helper به دست آورید.
 

 
در وسط صفحه دو تب Website و Email مشاهده می شود.
 
این ابزار را می توان برای ایمیل هایی که حاوی نوع خاصی از reservationها است نیز به کار برد.
 
این وب سایت دارای چندین نوع داده است، از این قبیل:
  • Articles
  • Events
  • Local businesses
  • Movies
  • Products
  • Restaurants
  • Software applications
  • TV episodes
 
البته انواع داده های گوناگونی را - که در لیست بالا مشاهده نمی شود - می توان به کار گرفت که از آن جمله Landmarks، Books، Reviews و... قابل ذکر است.
 
گفتنی است در حال حاضر این ابزار گوگل، از داده های فوق الذکر پشتیبانی نمی کند.
 
لیست کامل داده های قابل استفاده در Structured Data Markup Helper را می توانید در  schema.org مشاهده کنید.
 
اکنون اجازه دهید مثال را به طور عملی پیش ببریم.
 
فرض کنید ما یک فروشگاه مبلمان محلی به نام Meubelen Gené داریم.
 
من در این ابزار بخش Local Business را به عنوان نوع داده (Data Type) انتخاب می کنم و URL صفحه ای را که می خواهم تگ کنم وارد می نمایم: http://meubelengene.be.
 
یک راه دیگر، چسباندن بخشی از کد HTML است که می توان آن را برای تگ کردن به کار برد.
 
شروع به تگ کردن 
 
با کلیک بر دکمه Start Tagging، صفحه کوچکی بارگذاری می شود.
 
این وب سایت به زبان آلمانی نوشته شده است و من این موضوع را به ابزار می فهمانم.
 
به این صورت که با کلیک بر چرخ دندانه دار کوچکی که در بالای راست صفحه وجود دارد، وارد بخش تنظیمات (Settings) می شوم و از آنجا، زبان مناسب را انتخاب می نمایم.






مسئولیت محتوای آگهی ها با آگهی دهنده است واین سایت هیچ گونه مسئولیتی در قبال آگهی ها ندارد.
تمامی حقوق این وبسایت متعلق به ثبت آگهی|درج آگهی|آگهی رایگان می باشد .
طراحی و برنامه نویسی : نرم افزار مدیریت آگهی